بالاترین رکورد سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ در ایران ثبت شد

کابل - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی معتبر در سال گذشته بالاترین رکورد را در ١۶ سال گذشته ثبت کردیم. 

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۰ اسد در نخستین نشست شبیه‌سازی وزیران امور اقتصادی و دارایی بریکس و دومین نشست شبیه‌سازی وزیران امور اقتصادی و دارایی سازمان همکاری اسلامی (OIC) افزود: ایران توانست با وجود فشارهای تحریم اعتماد کشورهای مختلف را جذب کند. 

وی بیان داشت: بالاترین رکورد حجم و میزان ارزش وزنی صادرات غیر نفتی را رقم زدیم. 

وزیر اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد سه دسته اقدام را برای دیپلماسی اقتصادی و برون گرایی اقتصادی در دستور کار خود داشته است.

وی با بیان اینکه خبرهای خوبی را در این بخش ارائه خواهیم داشت، اظهار داشت: ایران توانست در سال گذشته از نظر ترانزیت کالاها رکورد همه سال‌های گذشته را پشت سر بگذارد و در این راستا رقم 18.5 میلیون کالا که بالاترین میزان ترانزیت است ثبت شد. 

خاندوزی افزود: همچنین در چهار ماه ابتدایی سال جدید نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد ۵۸ درصدی ترانزیت از کشور بودیم.

وی ادامه داد: این موضوع، نشان دهنده مزیت‌های کریدوری و ترانزیتی ایران نسبت به کشورهای همسایه و منطقه است که به خوبی از آن استفاده می‌شود. 

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: سومین خبر این است که یکی از بالاترین رکوردهای حجم و ارزش وزنی صادرات غیرنفتی کشور در تمام سال‌های گذشته را ثبت کردیم.

خاندوزی گفت: محور سوم اقدام های وزارتخانه که بیش از همه امید آفرین بوده، سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت سرمایه نیروی انسانی برای دیپلماسی اقتصادی است. 

وی بیان داشت: نشست امروز به نظرم یکی از بهترین جلوه‌هایی است که نشان می‌دهد تلاش کردیم با همکاری سازمان همکاری اسلامی و بریکس سرمایه‌گذاری بلند مدت جهت ارتباطات پایدار و تربیت نسل را انجام دهیم به طوری که بتواند در حوزه دیپلماسی و اقتصاد پیوند دهنده این کشورها باشد. 

وزیر اقتصاد ادامه داد: هر اتفاقی در حوزه تحریم و فشارهای بین‌المللی رخ دهد شما به عنوان سرمایه‌های بلند مدت و پایدار در حوزه دیپلماسی اقتصادی، نویدبخش دستاوردهای مهم‌تر و بلند مدت‌ خواهید بود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .